Yin Yoga na een zware werkdag!

12/08/2019

Heb je een zware werkdag achter de rug en heb je nood aan wat ontspanning en rust? Dan helpt Yin Yoga hier zeker bij. Muziek, beweging, tijd en tempo: alles bij Yin Yoga verloopt langzaam en rustig. Je neemt er de tijd voor je lichaam en geest. In deze blog leer je stap voor stap hoe dit moet aan de hand van 2 eenvoudige poses.

 

YIN YOGA is een trage, meer meditatieve stijl van yoga. Hier ligt de focus op het langer aanhouden van de houdingen/asana’s. Daardoor leer je dingen los te laten vanuit de ademhaling en de zwaartekracht waardoor je automatisch ruimte geeft aan het lichaam om dieper te ontspannen.

 

Yin yoga poses matigen stress in het bindweefsel, waardoor je flexibeler wordt. Vervolgens leer je zowel fysieke als mentale weerstand los te laten. Bovendien is deze vorm van yoga uitermate geschikt voor mensen met klachten van vermoeidheid, fibromyalgie, stress, overprikkeling,…

 
Child’s pose
 

De child’s pose is hét wapen tegen stress en spanning: het verlaagt je stressniveau, zowel fysiek als mentaal. Knieën, enkels, dijen en onderrug worden gerekt. Rug, schouders en nek ontspannen. Wij leggen je graag uit hoe dit moet!

 
 
  • Ga op handen en knieën zitten, waarbij je knieën naar buiten wijzen.
  • Strek je tenen zodat de bovenkant van je voeten op de grond ligt en zak met je billen naar je hielen.
  • Stretch je armen naar boven en rijk uit naar voren waarbij je voorhoofd en handen de mat raken.
  • Ontspan je schouders en zak steeds dieper in de houding.
  • Adem diep en vrij en rust één tot drie minuten in deze houding of zolang als prettig voelt.


  •  
Downward facing dog
 

De Neerwaartse Hond, soms ook Downward (Facing) Dog genoemd, is een van de populairste yogahoudingen. Dit is een veelzijdige houding die energie door het hele lichaam laat stromen en de schouders, rug, polsen, handen, hamstrings en kuiten stretcht.

 
 
  • Ga op je handen en knieën zitten, waarbij je knieën een klein stukje uit elkaar staan, recht onder de heupen.
  • De handen staan onder de schouders, de vingers zijn gespreid en de wijsvinger wijst recht vooruit.
  • Krul je tenen op de grond en duw op een uitademing de billen omhoog en naar achteren, zodat je stuit ver omhoog reikt.
  • Strek je armen en benen. Als dit onprettig voelt in je knieën, buig ze dan lichtjes.
  • Duw de hielen in de richting van de grond; ze hoeven de grond niet per se te raken.
  • Je hoofd bevindt zich tussen je armen. Blijf één tot drie minuten in deze houding voor een optimaal effect.


cpWouldYou

  • De verschillende yogastromingen en -stijlen? Jij jongleert er vlot mee
  • Je verandert je innerlijke spanningen door simpelweg bewust adem te halen
  • Je bent in staat je eigen yogaweg uit te stippelen en te volgen
  • Je gaat de yogamicrobe actief verspreiden en geeft ontspannende lessen


Yoga Instructeur, aProfession

cpLiPracticalInfo

  • Diplôme
  • courseTypeG2
  • 12 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 3 cpHoursPerClass
  • €604

cContent

  • De verschillende dimensies van yoga
  • Hoe is yoga ontstaan?
  • Yoga als leer van harmonie
  • Yoga in al haar verschijningsvormen
  • De vele voordelen van yoga
  • Hoe helpen yoga en meditatie bij stress
  • Adem, zuurstof en prana is levenskracht
  • Hoe vind je terug energie?
  • Wat is pranayama?
  • Je eigen yogaparcours uitstippelen
  • Starten als zelfstandig instructeur yoga

blogAvailable


relatedBlogs

Vivre longtemps et en bonne santé : quelques préceptes à suivre !

Quel style de yoga est fait pour vous ?

Het opleidingsplan: groeimogelijkheden voor werknemers



previousLabel

Leuke activiteiten voor mensen met dementie

nextLabel

Les indispensables du débutant en couture

relatedCourses


Yoga Instructeur

studyCategories


Sport

Spiritualité & Thérapies énergétiques

Santé & Bien-Être

Vie Equilibrée

Thérapies Alternatives

blogTags


YogaHatha yogaRaja yogaBewustwordingMeditatieYogameditatieYogaoefeningenMindfulnessGroepslessenThuisstudieVolwassenenonderwijsOpleidingCursusGroepslessenLerenSchoolAvondonderwijsTrainingWorkshopDiplomaYoga-instructeurSchoonheidsschoolAvondschoolAvondlesYogalesYoga volgenYoga doen

mostRead


Qui peut être coach?

10/08/2018

Investissez dans le futur de vos amis et de votre famille

18/12/2018

Suivre une formation dans notre centre ? ils sont ravis de l’avoir fait !

12/08/2019

blogShare


fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-